http://baloghartur1.blogter.hu  -n A Cigány radikális blogra akadtam a minap, aminek a szerzője Balogh Artúr néven fut.

Próbáltam megismerkedni azzal, hogy hogyan látják maguk a cigányok helyzetüket a magyar társadalomban.

Hát egy darabig olvastam az indulatoktól fröcsögő, különböző médiákban hallható "szak" kifejezésekkel dobálózó írásokat, de sajnos az értelmetlen gyűlölködésen kívül semmi építő gondolattal nem találkoztam. (A kommentek annál inkább adtak okot derültségre!!!)

Ez alábbi az én kommentem volt:

 

Kedves Artur!

Véletlenül botlottam a blogodba. Elárulom, hogy a „Haza” címszó alatt nézegettem a Google által feldobott írásokat és Te is közöttük voltál, … talán nem véletlenül!

Hát nem nyűgözött le az a saját kultúrád iránti elkötelezettség és bölcs gondolkodásmód hiánya, ami írásaidban tükröződik, s mely alapján magadról egyfajta képet festesz. Az indulataid sok szempontból érthetőek, azonban akik ellen irányulnak, az csak a tájékozatlanságodat mutatja.

 

Először is az indulataidról.

Az érzelemi indulat természetes velejárója a biológiai létnek és hasznos hajtó eleme (energiaközpontja) lehet céljaink megvalósításának. Már évezredek óta mégsem az indulataikra büszkék az emberek, hanem a higgadt, méltóságteljes, sőt alázatos és körültekintő, problémamegoldó gondolkodásukra. A világot eddig is ez utóbbi vitte előre, az előbbi pedig mindig pusztulásba sodorta az emberiséget.

Ezért inkább arra biztatlak, hogy tájékozódj széleskörűen, ne ragadj le egyoldalú, öncélú médiáknál (mert Te sem tudhatod, hogy a tömegmanipuláció mögött milyen egyéni gazdasági érdekek lapulnak), és ismerd fel azt is, amikor éppen az imént emlegetett érzelmeidet próbálják nagyon ügyesen szítani, bujtogatni!

 

Világosan kivehető a JOBBIK iránt érzett ellenszenved vagy talán nyugodtan mondhatom – gyűlöleted. Mit gyűlölsz a JOBBIK-ban? Ismered, olvastad a programját? Érdemes elolvasnod! Én úgy gondolom, hogy a leghitelesebb forrás a véleményalkotáshoz a Mozgalom saját maga kidolgozott és megszerkesztett programfüzete. ÉN olvastam, többször is! … és nem találtam benne sem cigány-, sem más nemzetiségi vagy faji gyűlöletet. SEM kirekesztést! De találtam benne megoldásra javaslatot, felfedeztem benne a civilizált problémakezelés szándékát.  OLVASD  EL!!!

 

Jobb ha tudod, hogy a Te és társaid jól manipulált gyűlöletét a jelenlegi parlamenti pártok rendkívül ügyesen, kiváló képzettséggel és rafináltsággal saját maguk hasznára fordítják. LÉGY ÖNÁLLÓ  ÉS  NE  ESZKÖZ mások kezében!!!

 

Tudnod kell, hogy esztelenül indulatos emberek minden népcsoportban vannak. Sajnos elég sokan! Ezeknek az aránya határozza meg egy nép érettségét. De előre csak a gondolkozó és együttműködésre kész emberek vihetik a dolgok sorsát.

Sérelmek persze minden oldalon vannak. Ezeken bölcsen, méltósággal és alázattal túl kell lépni. Tanulni kell belőlük, intő példaként szolgáljanak a jövőben, hogy soha többé meg ne ismétlődhessenek!!!

Ne feledd a krisztusi tanítást: KARD ÁLTAL VÉSZ, KI KARDDAL ÉL…

 

Hogy problémáid vannak a kulturális identitásoddal?

Te magad tehetsz érte vagy ellene. Egy nemzetiség létét, együttélését más nemzetekkel a kultúrája szabja meg. Az hogy a „CIGÁNY” meddig hordoz pejoratív értelmezést Magyarországon, kizárólag a cigányságon múlik. Vannak (én is ismerek!) normális, jó érzésű dolgos és becsületes cigány emberek, akiket szeret és megbecsül a környezetük. Vannak okos, kreatív, kíváló művészi adottságokkal rendelkező cigány emberek, akiket ország-világ elismer és tisztel. …És bizonyosan vannak jobbító szándékú, tetrekész cigány emberek, akik képesek Martin Luther King-gé válni korunkban és Példaképként töretlenül tevékenykednek a nemzetiségi kultúrájuk összegyüjtéséért, megőrzéséért, fejlesztéséért.

MIÉRT  NE  LEHETNÉL  TE  ÉPP EGY  ILYEN  EMBER?

Persze nem könnyű ilyenné válni és nem is megy egyszerre! De inkább egy ilyen célnak szenteld az életed, mint a „vaze, paraszt, a rák egye ki a beled….stb.) primitív szólamoknak!

Tedd divattá az értelmes, tiszta szép beszédet, gyűjtsd össze néped kulturális kincseit, …. Ja és nézz utána, mit jelentenek azok az általad kedvelt „náci, fasiszta, rasszista” jelzők, mert nem a valódi értelmükben használod őket!

 

Szurkolok Neked!

 

Üdv: egy magyar

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bero.blog.hu/api/trackback/id/tr701292231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása